Saturday, September 26, 2009

perjalanan yang bermakna


ape2 hal.sebelum mulakan journey ke kampung, check up kereta dulu.huh..plan punyer plan konon nyer nk balik kampung lepas sahur.nk bertolak slow2..kunun nyer boleh la smpai ke kampung awal skit.tp disebabkan mlm tu dh pnt melilau kt bazar sempena shopping last minute.sempat gak rembat berbalang kuih raya tunjuk.hahah..kitorg terbabas tdo smpai ke pagi.sahur pon dlm mimpi.last2 kul 11 gak baru start enjin.


pemanduan berhemah angah diceriakan lagi dengan dendangan lagu2 raya di radio.hati dh melonjak nk jmpe mak.lagi2 bl ader lagu allahyarham sudirman 'balik kampung'.layan jer..sepanjang perjalanan aku mmg x tdo.dok menyembang ngn abg ipar dengan harapan angah x mengantuk dan tersasar pemanduannya.tp sepanjang perjalanan tu mmg boleh nmpak di kiri dan kanan highway ader aje kesan2 kemalangan yang berlaku.ngeri gak tgk kereta remuk sini sana.huhuh..simpang malaikat 44...


sembang punyer sembang dh sampai pon bukit lagenda..Bukit Putus, N9.tiap kali pulang mmg inilah jalan yg setia mencurahkan baktinyer kepada lebih berjuta kenderaan sehari.di sini sedikit jem tp trafik masih berjalan lancar.dan sesungguhnya jalan yang berlengkor tu dh x lagi memeningkan kepala aku.


dan tanjak ini menandakan aku dh smpai ke kuala pilah.ha nmpak x board tulisan pilah kt tepi bukit tu..pilah jer yang tinggal.perkataan kuala nya dh hilang sbb kegiatan construction jln raya.


perjalanan ambil masa 4 jam lebih.pnt jugak walaupun jd passenger je.signbord warna warni ni adalah panduan paling baik bg sesiapa yg x penah ke kampung aku.sbb slalu kt simpang ni la ramai yg silap jalan.silap2 boleh masuk karak pulak.x pasal2 x dapat nk beraya umh aku.ahhaha..aku smpai rumah pon aku x igt pukul brape.sbb sempat singgah beli lemang tepi jalan.kecek2 nk dapatkan harga murah lemang.tp biase la xboleh dpt diskaun sbb esok nya nk raya.dorg pon x nk rugi juger.

Thursday, September 17, 2009

aku awek muda..hehe

snap of the day

kalau semalam aku berbuka dengan teman yg aku kenali di friendster, kelmarin aku berbuka di hotel intekma, tapi arini aku berbuka sorg2 kt umh..(huhu..sidey2) sebabnya arini angah aku berbuka ngn kwn dia kt hotel renaissance, KL.(huh ader aku kesah?)memang aku kesah pon!!!! uwa..

so td aku tapau siap2 la sebelum balik ke rumah.mcm beser la aku kalo dh lewat2 dh nk masuk waktu berbuka tu, aku x memilih juadah dh.aku rembat jer aper yg ader depan mata.nasi lemak burung puyuh pon jadi lah.cerita nya..akak yg jual tu sempat lak menegur aku."Adik bl nk blk kampung?, Ader Kelas lagi ker?" Aku jawab la ari sabtu aku balik.haha Dalam ati aku mengembang.aku ni tetap nmpak muda remaja.hahah..biase la org comel mcm aku ni.pegi jln mn2 pon org susah nk agak umor aku.awek muda abes.haha..

Friday, September 11, 2009

berbuka di concorde

aksi makan x cover.haha..


last nite, time berbuka tu mmg ramai org la.biase lah tu.mendapat meja di smoking area sebenarnya ok jugak.sbb tempat nya open air dan mengadap ke Plaza Masalam.sebelum masuk aku sempat gak usha makanan aper yg ader.hehe.tp x berapa clear sbb org dh stat mencedok juadah.nk stand by awal2 sbb org ramai sgt.takot xsempat.
kelewatan 3 yg lain tak menjejaskan mlm berbuka yg agak meriah tu.tgk jer la aksi gambar di atas.haha..masing2 menyumbat x henti2.hahaha..sempat gak diorang usha si dua alam yg tlg clear table.adoi la..

bergambar untuk kenangan


tp bagi aku...makanan kt hotel concorde ni boleh tahan jer la.big boss dh blanjer kira besh gak la.haha.nk tggu aku g mkn sendiri...wakaka lmbat la.
aper-aper pon aku bg 3 bintang kt hotel concorde.

p/s : thanz to big boss (en. rajman) for the berbuka puase.

Wednesday, September 9, 2009

raya nk dekat..baju x siap lagiiiiii...

santek kn kain ni kan..kn..kn..hehe


alamak!!! raya dh nk dekat ni.tp masalah problem nyer baju raya aku x siap lagi.uwaaaa..kain yg aku dpt tu santek tau..ha jauh tau dapat nyer..nun kt Bandung lagi tau..import oversea lagi.hahaha..cuber teka saper yg bagi? heheh..
tp kn cm ner nk bergaya di pagi raya kalo x siap lagi.uwaaa...
wei kt ner tempat yg masih ambil tempahan? alamak...x beraya baju baru la ku jawab nyer..oh tidakkkkk!!!!