Tuesday, December 1, 2009

Tayar meletop!

nampak x dawai2 itew? huhuh


tidurku terganggu dek perjalanan yg x stabil.terasa mcm kereta jalan atas tanah merah yg berbatu.telinga pula menangkap bunyi yg kurang senang & x biase didengar.

"Ngah, slow skit radio.bunyi cm pelik jerk."
"Nape? Ko rase gegar ker? Biaselah kalo bwk keter 100 mmg la keter gegar."

Ceh..tapi aku tetap wisau.Rase semacam lagi nih..huhu..aku dh x leh nk sambung tdo.Then angah aku suruh hubby dia slow kn skit keter..Hubby dia pon bwk la 80. POMM!! ha sudah...tayar meletop!! betol2 terasa kt bawah punggung aku.sbb nya tayar yg meletop tu sebelah kanan keter belakang.

Abg ipar aku yg drive time tu nasib baik x panik n dia sempat kawal keter from terbabas n even luckier sbb nya dia drive sebelah kiri jln.huh..aku dh cemas time tu.aku jengok dr tingkap. Ya Allah! Getah tayar bersepai. Tayar meletop smpai tinggal rim! Giler ah! (rupernyer x la smpai rim, sampai nmpak dawai jer)

Lagi cemas sbb we are at part of no where. tgh2 hiway karak ni saper yg nk tolong.Ni la 1st time kitorang guna laluan karak. keter mmg la byk yg lalu lalang.laju2 lak tu..huhuh..angah dh tepuk dahi.Tapi syukur..kitorg x buntu lama2 sbb bantuan sampai dari peronda.


tukar tayar yer bang..


Tayar spare ditukarkan oleh peronda. info dr diorang ceritanya pon mcm kitorang gak.katanya dr siang lagi mmg ader beberapa kereta yg ader masalah.paling dasyat ialah kereta terbalik sebab tayar meletop..Ngeri kn..uwa..

6 comments:

Anonymous said...

tah ape-ape tah. tayar tu dah botak la brother. kuar lah skit modal tukar tayar tu. lain kali sebelum nak jln jauh check dulu lah tayar tu. jgn tau start lepas tu jln. alih2 jadi cam ni baru padam muka. kakakakkaakka.

nerve said...

erm, pasni ni kena check 1st la kondisi kereta sebelum memulakan perjalanan ..." ingat mereka yang tersayang" hehe

ayunda maajis said...

uwa..tu la pasal.nasib baik la sebelum tu sempat pusing bandar kuantan and x jadi apa2..kalo x lagi teruk la..

alphaville said...

aper la... ni la org nak bejaln, dia nak jln, tp persiapan x da langsung... letih la ini mcm.... len kali jgn lupe bwk lori towing skali...

ayunda maajis said...

lori towing x muat masuk keter bang

Anonymous said...

towing bukan kasi masuk kete. dah nama towing tu TOWING lah!