Sunday, September 19, 2010

Punca aku suka nak kuar beraya

Acu jadi penjaga lemang..nasib badan

Masih lagi dalam mood raya.Sape-sape nak buat open house sila la jempot saya..sebabnya time raya pertama tu..seronok sangat.Ngalahkan budak kecik dapat duit raya.Paling seronok sebab dapat makan free.Giler ko.Dah rezeki namanya, telan ajelah ape yang ader depan mata.Raya kan..memang halal lah kan.Bukan macam kenduri.Kena tunggu orang menjemput dulu..Kalo tidak haremm..

rendang daging kancil.pernah try?

Ketupat,rendang,nasi impit,lemang, uiii sate pon ader.Weh umah Cek Arah ader lontong ngan sayur lodeh, ader rendang kancil (hehe ni umah aku lah)..Umah Cek Semah ade sate indonesia,Umah Cek Piah ade bihun.Umah Cek Milah ade laksa.Muahaha..heaven nyer.Mana nak jumpe lebih 1o juadah free dalam 1 hari? Meh habaq mai..

Pastu..balik umah terus membungkang dengan perot boroi.Sedar-sedar je mak aku kejot.Nak beraya umah besan dia katanya..Terus aku follow..Terpisat-pisat mata..Disuakan nasi tomato pula.Itu kat umah abang ipar aku..Burp..sekali.Burp..dua kali..Ahahah Then ke rumah kak ipar pulak.Ha..makan lagi..Aiyo..sate lagi..lagi-lagi sate..sate lagi-lagi.. Nampaknya sate juadah paling popular raya tahun ni.

Raya ketiga, 3 buah kereta meluncur laju ke Kuantan.Visit mak long's family.Ngam-ngam sampai time lunch.Molot disumbat lagi.Kali ni nasi minyak menyinggah ke molot comel ini.Burp..3 kali..aku ceduk pula bihun sup semangkuk..Fuh layan...

Sebelah petang pulak..kitorang serbu umah Pak Ngah.Uish..dihidangnya buah langsat.Sungguh Malaysia bukan? Weehuu..perot kenyang, makan free, dapat jumpe sedara-mara,dapat jalan-jalan.Apa lagi mau? Muahaha!

No comments: