Sunday, December 12, 2010

Pokcik Mokcik..Sesat Pulok..

Eh..pakcik dah salah naik bus ni..
Tp itulah..orang tu cakap naik bus ni..pakcik pon naiklah..
Pakcik nak pegi mana tadi?
Pakcik nak ke One Utama

Aku tengok jam..dah pukul 10 malam..

Pakcik nak pegi One Utama.Dia orang tu suruh naik bus ni.
Eh..salah bus pakcik. Bus ni nak pergi Klang

Sah laki bini orang tua ni dah sesat.Bergenang sikit air mata aku..Ops..cover2..tetibe teringat kat mak abah aku...Caner nak buat ni? Kalau aku ada kereta nak je aku hantarkan sepasang orang tua ni pegi One Utama.

Gosh!!Mana anak cucu diorang ni? Dah pukul 10 malam ni. Mana ada bus nak ke One Utama time-time gini. Patut simpan nombor anak-anak supaya senang nak contact kalau emergency macam ni..Haish..

Pakcik tu senyap.Dia pandang bini dia..Bini dia pandang dia..Kedua-duanya senyap.Mesti dalam kepala dia tengah fikir macam-macam.Dalam hati jangan cakaplah...mesti dah bedebar-debar..dari luaran nampak tenang..dalam hati siapa yang tahu..

Macam mana boleh jadi macam ni? Mungkin tak...laki bini ni kena halau dari umah anak dia...pastu diorang nak naik bus ke One Utama untuk menumpang umah sedara-mara yang lain.. Tapi malang sebab salah naik bus...ala macam drama tv tu..

Atau mungkin tak...laki bini ni baru sampai dari kampung. Datang sini sebab nak melawat anak.Tapi datang tak bagitau kat anak sebab nak buat surprise...Ha tapi skang sape yang SURPRISE?!! Huhu..

Atau mungkin jugak..laki bini ni nak ke One Utama sebab nak soping..ha...dapat durian runtuh kot..tempat soping tu..One Utama kot. Wah..kelas pokcik - mokcik ni..Soping kat One Utama tau..

E'eh..aku lak yang pikir lebeh..Wisau dol..Tapi apa aku boleh buat pon..Pape pon..aku doakan keselamatan dua warga tua ni jauh dari musibah...Semoga tak de sape-sape yang berniat nak ngepow diorang. Dan selamat sampai ke destinasi..Amin..

5 comments:

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Ziarah buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫

adoiiii sorry banyak tertinggal entry ko ni.... bussy sejak-sejak ni....

eeeemmm ciannyerrrr.... aku kalau jadi cam ko pun aku tolong hantarkan tapi aku dok johor camner lah nak hantar dia kat sana tu... moga dia selamat lahhh hendaknya ye.... mmg kesian lahhh

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

Salam kunjungan salam ziarah…. ...adoiiiii anak diorang mesti lama tak balik kampung tu.... tu yang mak ayah yang datang KL nak jengok anak kut...

ayunda maajis said...

Nizam : huhu..itulah pasal..kesian dol..mmg xleh bayang ape yg ade dlm hati 2 org tua tu time tu..huhu..sebak dol..

miLk+ch0co said...

sob6x

ayunda maajis said...

miLk+ch0co : alolo...