Wednesday, March 9, 2011

Aku Ratu SMS..tettt..

"Selagi jari tu tak patah...selagi tu lah nak sms" Hahaha..kena marah ngan abang ipar aku ler..

Since bulan 10 tahun lepas aku telah di goda teruna Maxis tuk menukar plan talipon.Dia tayah tunjuk dada kat aku..aku dah leh folo cakap dia. So bermulalah edisi hidup aku ngan pakai bil..No more prepaid..

Aku hengat kan lagi heaven la pakai bil talipon..rupenya lagi menyusahkan..cis..Asal cukup seminggu je..henpon kena barred..lepas bayar..seminggu lepas tu kena barred lagi..huhu..adoi la..letih la ulang alik g Maxis Centre..Gamaknye gadis-gadis Maxis pon dah naik muak tengok muka aku..at least diorang leh hafal la muka aku yang cute miut ni..yer tak..hehe..(Ah malulah puji diri sendiri..) har..har..harrammm jadah..haha

Pastu lagi menyusahkan kalo aku bayar bil pakai online..aku punyelah beriya membayar..Kalau bayar kat kaunter..dia cakap line activate lepas 2 jam. Tapi kalo bayar online lak..line active lepas 3 hari..uwa...har..har..harrammm jadah lagi..ade ke patut..tak maju langsung..

Last-last aku dah tak tahan..Awal bulan 3 aku ngadu nak terminate.Padan muka aku.Eksen sangat.Mana taknye..bulan-bulan aku nak kena bayar RM100 lebey..Mak tak rela you..kalo pakai prepaid dulu paling kuat pon RM80 sebulan..



Apalagi..aku pon pujuk rayu la abang ipar ku teman ke HQ Maxis.Haha..Nak settle aku nye kes saje dah amik masa 1 jam lebeh..sebab aku tak boleh terminated on the spot..aku masih ade baki kontrak 6 bulan..uwa..aku rase nak nangis bila diorang suggest kan aku gari jari dari main henpon selama baki yang ade..uwa..mana boleh tahan...

Ha tengok..Abang ipar aku buat kire-kire. Tak puas ati punye pasal.haha. Walaupon sms adalah flat rate 10sen for all number tapi masih mahal bagi aku..


Ha tengok..ini lah buktinya..dalam sebulan aku boleh catat hampir 2000 sms..terer kan..haha..Ko ade? So darablah 2000 dengan 10 sen..Banyak tak? Itu hanya untuk sms saja baru..hahaha


Haha macam mana la Abang ipar aku tak shuffle kat situ..kikik..
Tapi sekarang..sudah 3 minggu aku tak bayar bil..hehe jari tetap aktif menekan-nekan punat..Aku dapat pakej paling ideal tuk aku yang kuat sms ni..bila check status billing..tak update-update lagi..sengaja nak bagi free kot kat aku..haha..so sangat senang hati..bagaimanapon..aku hanya akan memilih kawan la lepas ni..hanya korang-korang yang pakai Maxis number sahaja yang layak..other number sila cari orang lain tuk berkawan yer..ahaha..dasar jimat kan aku kan..kan..

Abang Fai tukang settle..hehe

Miss Adda yang very helpful


Sowi..aku bukan kaki gayut..so aritu dalam bil, total panggilan yang aku buat dalam sebulan hanya RM3.60..haha..memang dasatttt..

7 comments:

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

warrrgghhhh sungguh ku tak sangka ko punya jari suka picit handphone .... bayak betoiii duit ko nak bayarrr.... ko mmg ratu betoiii... abih tu ko bayar ke takkkk...

ayunda maajis said...

Nizam : haha..dah pandai picit..pandai la bayar..aku bayar semua utang on the spot..huhu

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

UIHHHH KO BAYAR HABISSSS KAYERRR NYERR KO SEDEKAH KAT MAXIS TU.... PATUT LERRR MAXIS PUNYA TAUKEY KAYA RAYA TOP NO 2 ORANG TERKAYA DALAM MALAYSIA.... KO PUNYA ANGKARA LAHHH NI....

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Apa khabar orang kampung
Lama sudah tak berjumpa
Minta-minta semuanya
Di dalam sihat sejahtera

Apa khabar orang kampung
Bilakah dapat berjumpa
Kirim-kirimlah berita
Janganlah senyap sahaja

uihhhhh aku plak dapat bil celkcom wehhhhh banyak nok kena bayar but less30% pun masih banyak nak bayorrr.... reat dah naik agaknyerrr

ayunda maajis said...

uish celcom ade diskaun ke? ini sgt cool..tu la..gayut tipon lama2 ko pandai..nk membayor..buat2 xpndai pulak..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
he he he..
jangan lupa sms gua

ayunda maajis said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o : ahaha..meh no hp ko..larat ke nk lyn sms aku nnt..leh bengkak jari wooo...