Sunday, March 27, 2011

Bila hikayat Merong ditonton oleh si Mereng


Ok aku tak tau nak rate filem ni macam mana. Sebab konsentrasi aku time nonton filem tu diganggu oleh organisma sekeliling. Filem yang dibikin 8juta tu sepatutnya ditonton secara serius. Tapi ntah la. Ape silapnya.

Hangin sekejap aku rase bila ada babak-bapak serius yang sepatutnya jugak ditonton secara serius, diorang leh gi bantai gelak ramai-ramai. Contohnya time Merong yang bersemangat memberi ucapan kepada anak buahnya kat atas kapal sebelum serang Geruda...kemudian camera shoot gambar anak buah Merong yang kusyuk mendengar..ketawa bergema satu pawagam. Tetibe aku konpius.. Ape yang aku terlepas? Ape yang lawaknya? Merong buat tarian beruk ker? Takde..

Rupe-rupenya diorang gelakkan mamat-mamat melayu kerempeng tu..Gosh..Mamat melayu pelawak eh...


Ok bukan 1 scene jer diorang buat perangai macam tu. Asal tunjuk muka melayu jer..diorang ketawa berdekah-dekah..Ni citer lawak ker? Diorang ni tak sensitif la.

Ade 1 lagi scene yang diorang gelak sampai gegar panggung.Scene time geng Geruda terlentang terkangkang.Camera shoot dari atas. Sorang mamat menutup bahagian kemaluannya dengan tangan..malu yer bang..nak berlakon tapi malu eh..Okeh rakyat Malaysia ni otak kuning belaka okeh.Leh pulak perasan mende-mende cenggitu yer..

So Edry Abd Halim. Aku tak tau la ape perasaan ko kalo nonton 1 hall ngan aku time tu. Mesti ko keciwe.. Jangan balik hentak kaki tau..segan kalo orang lain nampak..Huhu..ntah la..ko salah pilih pelakon extra ker hape..

7 comments:

YB Raz said...

sebab tu aku x suka sgt tengok wayang...wat hangin satu badan je kalau tgk ramai2..macam tgk dengan beruk sarkas hehehehe.

ayunda maajis said...

ahaha tu pasal la..cam tu aku tgk ngn ko je lah..hehe

YB Raz said...

tapi aku x suka sgt tgk citer melayu hehehe

ayunda maajis said...

ah blah la wei..suruh sokong bahasa melayu pastu x suke tgk citer melayu lak..ahaha

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Maaf saya lama tak ziarah kamu”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

warrgghhh aku mmg dah agak kalau cerite merong ni aku tak sesuai nengok pasai ako ikut jadi mereng maho ilang akai....

ayunda maajis said...

nizam : haha geng mereng rupenye ko

Lan said...

cik shida ku syg.. aper kaitan pulak edry abd halim ngan filem nie?? yg buat nyer si yusry ler..