Wednesday, May 11, 2011

driver bus rapid yang harem jadah

Dah la tunggu bus bukan main lama macam haram. Perangai buruk pemandu bus rapid pun sama haram jadah. (Ok maybe bukan semua.)

Dah la hati panas tungggu bus. Bila bus dah sampai, aku pulak yang dipersendakannya. Aku betul-betul tersinggung dengan perangai pemandu bus rapid yang sorang ni. Dah la tua..tunjuk eksen pulak tu.

Ok macam ni.Lepas naik bus. Aku nak masukkanlah duit sehengget kertas tu kat dalam box macam biasa. Eh tak boleh? Pastu aku tanye la driver rapid tu.

"Er macam mana ni? Nak bayar..."

Driver rapid tu boleh buat tak tau..aku tanya lagi sambil hulur duit kat depan muka dia. Lima kali jugak la aku tanya mende yang sama. Memang celaka..Trafik mula stuck kat blakang aku. Aku beralih & bagi laluan .

"Tett..Tett.." passenger yang lain masing-masing kuarkan kad TouchnGo & touch pada mesin. Huh..canggih..Dan aku masih terpinga-pinga memegang duit kertas sehengget...

Lama lepas tu barulah driver tu amik duit kat tangan aku.Aku pun tunggu tiket.Driver tu buat tak tau pun.Aku pun blah cari seat. Lepas duduk. Driver yang kurang ajar tu cakap...

"Semua orang pakai kad.. Ini...ade sorang jer gini-gini.. " Sambil ketawa, tangan dia melakonkan semula cara aku masukkan duit dalam box yang dah tertutup. Its not funny ok!!! And YES..aku sorang je yang gunakan duit..

"Ei orang sekarang dah tak pakai dah..semua guna kad jer..bla..bla..bla.."

Demmit! DIA MALUKAN AKU DALAM BUS YANG RAMAI PENUMPANG. Ape ko rase? Hati panas dowh.. And YES aku TERSINGGUNG!

Ei come on la..patut dia guide la aku yg tak tau ape-ape pasal kenderaan awam yang ko dah rase paling canggih dalam idop ko.. Yes i do admit it memang canggih. Tapi aku as a passenger yang tak biase naik kenderaan rapid ko ni..patut ko explen la ape yang aku patut buat. Bukan malukan kat semua orang. Itu memang kurang ajar la nama dia. Biadap!!!

And please..bus ko ni agak tak functioning & bangang sebab ko tak pikir akan kemungkinan ade passenger yang last minit & urgent condition yang terpaksa naik bus rapid ko yang maha canggih tu. Dan jangan pikir yang semua orang memiliki kad TouchnGo. Macam aku la since aku xde kereta pon. Yang KADANG-KADANG & JARANG..yang hanya akan naik bus rapid bila keadaan memakse..

Akhir kata..Sesungguhnya ko orang tua yang KURANG AJAR & BIADAP! Tak handle customer yang blur macam aku..& I'm sure orang lain mungkin akan kena juge..

Tak caye aku cakap? Hah baca la testimoni kat bawah ni..



14 comments:

Faisal Admar said...

alamak aku pun tak tahu pasal kad ni!

ayunda maajis said...

Admar : Eh admar, Rapid Penang pon dh pakai teknologi ni aku rase..check out their website..aku baru tau kot...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy bumbung kereta karat

EEEMMMM tentang Bus rapid ni kalau canggih sangat pun jangan ler nyusahkan orang... lagi satu pemandu tu... biarlah berbudi bahasa sikit , baru jadi pemandu rapid dah sombong bongkak angkuh... kalau dia jadi pilot kapal terbang aku rasa lah lagi lah sombong giler tak ingat ...

Alan said...

kena pakai kad ke? aku pakai kad kalau naik lrt je..tapi aku x penah naik bas rapid kl.

napa x sound je orang tua tu..

ayunda maajis said...

nizam : mmg biadap org tua tu..panas ati betol..drebar jer pon..

ayunda maajis said...

alan : nasib aku pikir dia org tua jer..kalo tak mmg dh lama aku sound la..igt aku x brani ker..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
bila kita nak carik mamt bas ni...kita puku di yek,roshida.. ya ros ya?

aisyah bet ^^ said...

ulalaa dh guna kad ke skg? canggih gak eh
nyway, bajet gila pakcik bas tu. tu baru keje drebar bas. bukan drebar kapal terbang ag tu. zzzzz. *middle finger kat pakcik tu* hehek

ayunda maajis said...

aisyah : baru ko tau..org mesia ni bkn semua nya 1Malaysia tau..middle finger..hemoh3

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
bila blog kena block timbul

diy bumbung kereta karat

~~~~~@@@~~~~~~
Selamat Hari Guru
~~~~~@@@~~~~~~
Wahai guru yang dikasihi,
Engkaulah pelita diri ini,
Menerangi hati nurani,
Moga dirimu dirahmati
~~~~~~~~~~~
Ya Allah peliharalah guruku,
Agar dipimpin terus hambaMu,
Agar terhindar dari Neraka,
Moga dibukakan pintu Syurga
~~~~~~~~~~~
Tak terbalas jasamu
Berkorban jiwa raga
Mendidik anak bangsa
Jadi insan berguna
~~~~~~~~~~~
Keikhlasan di hati
Hulur bakti dan budi
Kau penyambung warisan
Ilmu cahaya hati
~~~~~~~~~~~
Ampunkanlah wahai guruku,
Kesilapan anak-anakmu,
Ku serahkan jiwa ragaku,
Agar terdidik nafsu liarku
~~~~~~~~~~~
Dengan izin Allahu Rabbi,
Engkaulah guru yang sejati,
Engkau bersabar mendidik kami,
Moga dirimu diberkati
~~~~~~~~~~~

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
bila blog kena block timbul

diy bumbung kereta karat

Budi bahasa budaya kita... tak semua orang tau pakai rapid ni.... bagi aku baik lagi guna bus pakai duit syiling lagi senang... report ajer nombor tipon kat belakang bus tu ngatakan driver sombong

situkanghambar said...

ahaha...
oh tersinggung ye.
maaf

ayunda maajis said...

nizam : ha ah..aku nk anta blog ni kt Fb rapid..buar aduan..padan muka dia..

ayunda maajis said...

situkanghambar : yer tersinggung sangattt