Wednesday, October 19, 2011

Faidelia punye pasal


Sabtu lepas..majlis cukur jambul si Faidelia Putri. Anak buah aku nombor 2. Anak Angah aku ler..cukup 45 hari dia keluar dari peyot Angah.


Macam biase. Pagi itu bermula dengan rewang. Inilah muka2 jiran2 aku yang setia tiap kali ade kenduri.


Jam 2 ptg..majlis & marhaban pn start.


Ha yang itu diorg sapu kapur & tabur bunga rampai kat si kecil tu. Aku pn tak brape clear kt situ..

Yang paling besh nye..si kecil ni tak buat hal langsung. Baik pulak perangai dia. Sporting abes la. Haha.. Ini dibuai atas kain batik lepas. Maksudnya kain batik tu tak berjahit la. Pastu 2 org makcik aka jiran aku yang menghayunnya.


Selesai majlis. Bapak nya pulak yang meriba..


Orait tibalah mase tuk menjamu selera..


Hidangan cara buffet.

Ikan goreng
ayam goreng

sambal ikan bilis

ulam-ulaman
pulut kuning

sayur toge

gulai daging

ulam betik

sambal belacan


kuih sagu


Alolo..Fifi (anak buah pertama) nak jaga adik yer..



hahaha aku nekad nk jadi makcik garang..wahaha. Bior anak sedara x melawan cakap..hehe.pastu pasti diorg xleh nk paw aku kn kn..hehe..selamat poket aku..haha

5 comments:

alan yang comel said...

muka ko nak garang? anak buah ko langsung x takut hahahaha.

nak ayam goreng tu

ayunda maajis said...

Alan : muka aku x garang eh..huhu..xleh jd nih..

Afzainizam said...

Nama dia payah nak nyebut... oohhhh terbelit nak sebut...

selamat datang ke alam dunia yerrr si Faidelia Putri. manisssnyerrr nama

tak tahan nengok suasana kampong ko meriahhh gitu bila ada kenduri kendara...


cuma cari awek awek kat sana tak jumpa... yang nampak makcik-makcik ajerr ngan ko ....

Maaf lama tak ziarah kamu semua.. Minggu lepas out station lerr...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip cari kereta terpakai proton perodua

ayunda maajis said...

nizam : panggil putri jer

kampong aku mmg meriah ngn mokcik2..sowi awek semua dh merantau ikot suami..hehe

alan yg comel said...

ni awek sorang ni merantau ikut sapa?