Tuesday, November 8, 2011

Rayeeeww Haji 2011

Raye haji tahun ni jatuh ari Ahad. so Jumaat petang nye aku dah mula berambus dari Shah Alam..menuju ke KL & pulang ke kampung.

Tahun ni Abah aku buat korban. Ini la sekor lembu kepunyaan Abah aku yang dah ditumbangkan.Aku tak ingat ape gelaran tuk lembu tersebut.Tapi aku pernah la gak tgk dia kt ladang dulu.

Aku tak berada di tempat kejadian. Adik aku yang snap semua pic ni..Jom chill & layan gambo2 nih..

Tu dia..antara jiran2 aku or orang blok yang sama2 mengorbankan lembu mereka. 4 ekor kesemuanya


Funny ha..hik2


Aktiviti melapah..


Timbang tara..


Timbang pakai dacing lak. Berat kan daging..tengok daging banyak2 ni aku teringat lak kat baju Lady Gaga..haha


Sampai je daging..terus sedia periuk besau & unggun api. Slalu memang guna macam ni kalo time raya..menu ape paling besh kalo bukan sup daging kan..kan..


Cuaca memang baik. Jadi nye kitorang buat kerja kat luar rumah. Ni tengah potong daging sbb cadangnya nak buat satay


Hei2..ingat aku tak turun dapur ke? Skali aku zassss bersusun daging dicincang tau...hahaha


Tadaaaa... selepas dicucuk-cucuk..dapatlah 136 batang satay akhirnya..Banyak ke sikit tu?


Ok meh tengok dari dekat..aku tau korang terliur kan..kan..


Burn..burn..burn..


Bakar satay kt area depan umah. Sebab kitorang jemput kawan & jiran terdekat skali join main bakar2..Satay semua abes..licin..siap tak cukup lagi..haha..wisau gak kalo membazir time tu..haha
.
.
.

3 comments:

Alan said...

pandai ke ko potong daging tu? mengeletar je tangan hekhek

ayunda maajis said...

Alan : ewah2..stakat potong daging..xde hal la

Afzainizam said...

wahhhh ayu sungguh kamu memotong daging tu yerrr... cewahhhh aku ingat ko gi lapah sekor lembu tu....

tapi yang best tu kite bakoooorrr... bakooorrrr.. perrgghhhh meriah betoiii

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
teknik penyaduran chrome electro