Tuesday, September 25, 2012

Mommy Wanna Be? Blerghhhh..

Mommy wanna be? No..no..no..Im just a babysitter darling..Oh shusshhh..Im still single yet available..sila dapatkan borang di kaunter2 terpilih..kellasss ayat nak diva ajer..hahaha..

By the way gambo2 di bawah diambil time Mama + Papa Baby Del keluar beli barang. Time ni Baby Del tengah tido..so diorang tak sampai hati nak angkat masuk kereta..Tu pasal la aku yang kena jaga..



Paling klaka time Baby Del terjaga & menangis tu, aku cepat2 buat susu botol dia. Siap rasa pulak susu tu..hahaha padahal aku ni tak minum susu dowh.. Bila titik susu kat tangan, punye la panas.. Sebab panas, aku masukkan botol dalam peti ais..hahaha. Pastu pujuk2 & tepuk2 Baby Del sampai dia tertido balik..

Tak sampai 5 minit Baby Del terjaga lagi..nangis lagi.. Entah apa yang dia mimpi sampai terjaga banyak kali entah..hai..cobaan betol...

Aku terus ambil susu nak kasi dia minum..skali terpancut susu atas muka dia..punyerlah panic..Wahahaha..Baby Del makin nangis..Last2 aku bangun & dukung sambil tepuk..sampai dia terlelap balik..Bila nak baringkan dia ke tilam..dia ngamuk..bila aku dukung dia tido..Last2 dia melekat jer la kat dada aku..

Itulah puncanya Baby Del tido atas dada aku tu..walaupon tak berapa nak empuk....tapi yang penting dia tido lena..tak gitu?





3 jam je masa jagaan..Baby Del selamat okeh..ingat aku ni teruk sangat ker? Oh plishh..Aku ni cita2 nya nak jadi makcik garang..skali..aii..Baby Del pulak yang buli makcik dia.. Anyway Angah..Im ready to be your babysitter AGAIN..

Eleeeh..stakat Si Baby Del tu..takde hallah..(hahaha eksen betol aku kan kan..) hahaha 

4 comments:

alan yg cute said...

adoii baru jaga sorang dah huru hara..muka ko dukung baby sebijik macam bibik hahahaha

ayunda maajis said...

hahaha..bibik selamba..tak kesah la yaw..

Lan said...

kalau tuan empunya post tuh tido.. saper yg amik gambar nie?? musykill...

ayunda maajis said...

Ha jgn musykil.adik bongsu aku yg snap gmbar ni..dia mmg suke snap gmbar spontan..